تسمه نقاله

  • فهرست مطالب

    معرفی انواع تسمه نقاله | کاربرد های تسمه نقاله

    تسمه نقاله ابزاری است که می تواند نیرو را میان محورها انتقال دهد. این تسمه ها شرایطی را برای شما عزیزان فراهم می کنند تا به راحتی موفق به جابجا نمودن حجم بالایی از وسایل و کالاها شوید. با خرید این تسمه ها دیگر نیازی به صرف انرژی زیاد برای جابجایی وسایل نخواهید داشت و همین امر موجب شده تا تسمه نقاله ها به محبوبیت قابل توجهی دست یابند. نوار نقاله ها انتخابی عالی برای مواقعی هستند که نمی توان با استفاده از نیروهای انسانی وسایل را جابجا نمود. این ابزارها موجب آسان شدن فرایند جابجایی می شوند و از یک مجموعه ویژگی های بارز برخوردارند. در حال حاضر صنایع مختلفی اعم از صنایع غذایی، کشاورزی، خط تولید کارخانه ها، فرودگاه ها و ساختمان سازی از این تسمه ها استفاده می کنند. خرید نقاله مزایای بسیار زیادی دارد که به طور مختصر شامل صرفه جویی در زمان و هزینه ها، افزایش سرعت انتقال بار و تسهیل روند انتقال می شوند. این تسمه دارای انواع مختلفی اعم از PVC – PU ،لاستیکی، آجدار گریپ، مدولار، برزنتی، توری، فلزی و… می شوند.

    اجزاء سازنده تسمه نوار نقاله

    برای ساخت تسمه نقاله نیاز به قطعات خاصی است؛ بنابراین این ابزارها دارای اجزاء بسیار مهمی هستند. از مهم ترین اجزاء سازنده نقاله ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

    تسمه

    به عنوان اولین جزء سازنده این ابزارها می توان به تسمه اشاره نمود که در واقع بخش اصلی تسمه نقاله ها است. این قطعه برای قرارگیری وسایل جهت جابجا نمودن آن ها کاربرد دارد.

    قاب

    تسمه ها از پوشش های خاصی برخوردار هستند که با نام قاب یا فریم شناخته می شوند. از قاب ها برای جلوگیری از وارد شدن هرگونه آسیب به نوار نقاله استفاده می گردد.

    غلتک

    در ساختار هر کدام از نوار نقاله ها می توان تعدادی غلتک را دید که به صورت استوانه ای هستند. عملکرد این غلتک ها به گونه ای است که تسمه ها به دور آن ها گردش دارند. نکته ای که بایستی درباره این غلتک ها بدانید این است که به صرت مکمل با تسمه ها در ارتباط بوده و به این طریق زمینه های جابجایی از یک بخش را به بخش دیگر فراهم می سازند.

    موتور محرک

    وسایل مکانیکی برای عملکرد خود نیاز به انرژی دارند. در تسمه نقاله ها این انرژی با استفاده از موتور محرک تامین می گردد. همچنین موتورهای محرک می توانند بر عملکرد و هدایت تسمه ها نیز اثرات قابل توجهی داشته باشند.

    گیربکس

    گیربکس ها وظیفه دارند تا سرعت موتور محرک را تنظیم نمایند. اعمال هرگونه تنظیمی بر روی گیربکس ها تعیین کننده سرعت غلتک ها است تا با همان سرعت عملیات جایجایی صورت پذیرد.

    اتصالات

    از اتصالات جهت انتقال دستورات موتور محرک به تسمه ها و غلتک ها استفاده می گردد. با توجه به این موضوع می توان گفت با استفاده از اتصالات می توان عملکرد نقاله و سرعت آن را تنظیم نمود.

    سفت کن نوار

    سفت کن نوار برای تنظیم میزان سفتی تسمه های نقاله کاربرد دارد. فراموش نکنید که در برخی شرایط جهت جایجایی وسایل بایستی تسمه سفت تر باشد. در چنین شرایطی می توان از سفت کن نوار استفاده کرد.

    تسمه PVC

    مزایای خرید تسمه نقاله

    خرید و استفاده از نقاله ها مزایای قابل توجهی برای شما به همراه دارد که در این بخش قصد داریم تا به آن ها اشاره ای داشته باشیم. به طور کلی مزایای این تسمه ها شامل موارد زیر می شوند.

    تسهیل روند انتقال

    نقاله ها می توانند روند انتقال بارها و جابجایی آن ها سهولت بخشیده و در این زمینه به شما کمک های قابل توجهی نمایند. با خرید این ابزارها سختی کمتری را هنگام انتقال متحمل خواهید شد و نیازی به نیروی انسانی نخواهید داشت.

    سرعت بالای انتقال

    شما با خرید نوار نقاله می توانید فرایند حمل و نقل و جابجایی را با سرعت بیشتری انجام دهید؛ چرا که این تسمه ها می توانند اثربخشی زیادی بر این امر داشته باشند. با این تفاسیر می توان تسمه نقاله را گزینه ای عالی برای صرفه جویی در زمان دانست.

    صرفه جویی در هزینه ها

    مزیت دیگر نقاله ها صرفه جویی در هزینه ها است. شما با خرید این وسایل متحمل پرداخت هزینه های انسانی نمی شوید؛ چرا که تسمه ها می توانند با سرعت بیشتری عملیات حمل و نقل را انجام دهند.

    برخورداری از قابلیت جابجایی و سیار بودن

    تسمه ها دارای قابلیت جابجایی هستند و می توان آن ها سیار نامگذاری کرد. با توجه به این موضوع می توان گفت تسمه ها در هر زمان و هر مکانی قابل استفاده هستند و پس از استفاده نیز می توانید آن ها را از سیستم جدا نموده و برای بکارگیری در دفعات بعدی کنار بگذارید.

    کاربردهای کانوایر نقاله

    تسمه نقاله ها کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف دارند. از مهم ترین کاربردهای این ابزارها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

    خط تولید کارخانه ها

    یکی از رایج ترین کاربردهای نوار نقاله ها استفاده در خط تولید کارخانه ها است تا بتوان بدون نیاز به نیروی انسانی فرایند حمل و نقل را با سرعت بالا انجام داد.

    انبارداری

    این تسمه ها می توانند بارهای سنگین را به داخل کانیترها انتقال داده و به انبار موردنظر برسانند.

    کشاورزی

    یکی دیگر از کاربردها در حوزه کشاورزی است تا بتوان به راحتی پس از برداشت محصول آن ها را به سردخانه ها و انبارها انتقال داد.

    فرودگاه

    نقاله ها در فرودگاه ها برای بخش تحویل بارها کاربرد دارند.

    ساختمان سازی

    صنعت ساختمان سازی را می توان یکی از بزرگترین استفاده کنندگان تسمه نوار نقاله معرفی نمود؛ چرا که در این صنعت از این تسمه ها برای حمل تاسیسات و مصالح ساختمانی استفاده می گردد.

    صنایع غذایی

    با توجه به اینکه صنایع غذایی حجم بالایی از موادغذایی را تولید می کنند نیاز به کامیون برای ارسال و تحویل این محصولات به عمده فروش ها و خرده فروش ها دارند. این تسمه ها قادرند تا در کوتاه ترین زمان ممکن موادغذایی را به داخل کامیون ها انتقال داده و به این طریق به عملکرد بهتر صنایع غذایی کمک کنند.

    تسمه نقاله لاستیکی

    انواع کانوایر نقاله

    نقاله دارای انواع مختلفی است که با ویژگی های بارز خود به طور گسترده ای مورداستفاده قرار می گیرند. به طور کلی انواع تسمه نوار نقاله به صورت زیر هستند.

    تسمه گریپ

    این تسمه ها به طور معمول توسط صنایع سیمان، ورق سازی و کارتن سازی مورد استفاده قرار می گیرند. ساختار این تسمه ها به گونه ای است بخش زیرین آن ها از جنس پلاستیک و برزنت یا پلی استر است.

     نقاله لاستیکی

    از این تسمه ها در کارخانه های سیمان و معادن استفاده می شود و برای انتقال بارها و جابجایی آن ها بر روی سطوح شیب دار کاربرد دارند.

     نقاله مدولار

    از این تسمه ها با نام تسمه نقاله مدولار یاد می شود که مقاومت بالایی در ضربه دارند. این تسمه ها پلاستیکی بوده و به وفور توسط صنایع غذایی، بهداشتی و… مورداستفاده قرار می گیرند.

    تسمه برزنتی

    برای تولید این تسمه از لایه های برزنتی استفاده می گردد که محبوبیت بسیار زیادی در صنایع مختلف دارند.

    تسمه فلزی

    با توجه به نام این تسمه ها می توان متوجه شد که متریال مورد استفاده در آن ها فلزی هستند و محصول نهایی نیز از مقاومت بالایی برخوردار است. شما می توانید این محصولات را در دو نوع گالوانیزه و استیل خریداری نمایید.

    تسمه توری

    برای تولید این نوع تسمه نقاله از متریال مختلفی استفاده می شود و همین امر موجب شده شاهد مدل های مختلفی از تسمه های توری در بازار باشیم. انواع تسمه های توری به اختصار شامل تسمه های گالوانیزه، استیل، کبریتی، نسوز و تفلون می شوند.

    تسمه الواتوری

    از مهم ترین ویژگی های این تسمه ها می توان به وزن پایین، مقاومت عالی در برابر خوردگی و کشش اشاره نمود. این تسمه ها از طول عمری برخوردار بوده و در دو نوع لاستیکی و برزنتی تولید و به بازار عرضه می شوند.

    تسمه های ضد اسید

    تسمه های ضد اسید را می توان انتخابی عالی برای محیط های اسیدی و دارای مایعات خورنده دانست؛ چرا که مقاومت بالایی در برابر این مواد دارند.

    تسمه ضد سایش

    ویزگی های بارز این تسمه ها شامل طول عمر بالا، قابل استفاده در صنایع مختلف، مقاومت عالی در برابر خوردگی و ماندگاری در برابر سایش می شوند.

    کانوایر ضد حرارت

    نام دیگر این تسمه ها تسمه نسوز است که کاربردهای بسیار زیادی صنعت فولاد، برق و نیروگاه ها دارند.

    تسمه استیل کورد

    این تسمه ها در دو نوع ساده و مقاوم قابل خریداری هستند و شما می توانید از آن ها در صنایعی همچون نیروگاه ها، کارخانه های زغال سنگ، معادن و… استفاده نمایید.

    تسمه پی وی سی

    این تسمه ها رواج بسیار زیادی دارند و توسط صنایع مختلفی همچون صنعت دارو، صنایع بهداشتی و صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند.

    قیمت انواع نقاله

    قیمت تسمه نقاله ثابت نیست و به فاکتورهای خاصی بستگی دارد. اگر بخواهیم اشاره ای اجمالی به این فاکتورها داشته باشیم می توان مواردی همچون نوع تسمه، کیفیت و برند تولیدکننده آن را نام برد که هرکدام به نحوی در تعیین قیمت این محصولات اثرگذارند.

    خرید انواع نقاله با بالاترین کیفیت از تسمه آنلاین

    در حال حاضر با یک جستجوی ساده می توان فروشگاه های بسیار زیادی را دید که تسمه نقاله ها را به فروش می رسانند؛ اما می توان تمامی آن ها را معتبر دانست. انتخاب یک فروشگاه معتبر از الزامات خرید این محصولات که بسیار اهمیت دارد. ما در فروشگاه تسمه آنلاین شرایطی را برای شما عزیزان فراهم ساخته ایم تا این تسمه ها را با کیفیتی عالی و قیمتی مناسب خریداری نموده و در سریع ترین زمان ممکن در محل تحویل گیرید. در فروشگاه ما امکان مقایسه محصولات نیز وجود دارد تا خریدی عالی را تجربه کنید. اگر در این زمینه ابهامی دارید کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

    کلام پایانی

    کانوایر یکی از کاربردی ترین تسمه های موجود در بازار جهت تسهیل بخشیدن فرایند جابجایی و انتقال بار است. این تسمه ها در انواع مختلفی مانند آجدار گریپ، لاستیکی ، مدولار، فلزی، توری، ضد اسید، ضد سایش و… تولید و به بازار عرضه می شوند. با خرید این تسمه ها می توانید در زمان و هزینه های خود صرفه جویی نموده و جابجایی کالا را با سرعت بیشتری انجام دهید.

    تسمه آنلاین نمایندگی فروش تسمه نقاله در ایران.

    قیمت نوار نقاله را از ما بپرسید

    نوار نقاله پلاستیکی

    امتیاز شما به این پست

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *